014-544 5951

Cara Pantas Hilangkan Gatal-Gatal Kulit Tanpa Steroid?

Ya! Ketahui rahsia bagaimana cara nenek moyang kita hilangkan gatal-gatal dan penyakit kulit secara semulajadi dan telah terbukti berkesan dengan hanya menggunakan daun ajaib ini!
BAHAN SEMULAJADI

Diformulasikan dari bahan semulajdi. Ianya BEBAS bahan kimia dan TANPA steroid. Sesuai untuk kulit sensitif. .

ITCHY SKIN RELIEF

Mengandungi extrak daun gelenggang (cassia alata) sebagai agen anti-kulat dan anti-bakteria yang sangat powerful dan pantas untuk melegakan gatal-gatal kulit dan membantu merawat penyakit kulit.

EXTRA KELEMBAPAN

Mewah dengan kandungan ekstrak bahan premium yang banyak supaya beri kesan lebih efektif. Mengandungi 3 jenis minyak untuk ‘mengunci’ kelembapan.

TIDAK PEDIHKAN KULIT

Tak panas. Tak pedihkan kulit. Tak berbau busuk. Tak rengsakan kulit. Tak berbau ubat. Tak keringkan kulit.

Berkesan Untuk Hilangkan Gatal-Gatal Yang Disebabkan Oleh :

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gatal-Gatal Kulit
  • Ekzema
  • Psoriasis
  • Kurap
  • Panau
  • Kayap
  • Badang
  • Bisul
  • Kudis Buta
  • Kurap Susu Bayi
  • Resdung
  • Kutu Air
  • Kutu Rambut

Memperkenal GLOW GELENGGANG, produk herba semulajadi yang membantu untuk MELEGAKAN GATAL-GATAL KULIT anda yang disebabkan oleh resdung dan penyakit kulit seperti gatal-gatal kulit, eczema, psoriasis, panau, bisul, kudis buta, kurap, kayap, kutu rambut, ruam susu bayi dan lain-lain berkaitan penyakit kulit.

Diformulasi dari bahan semulajadi yang berkesan, selamat, bebas bahan kimia dan TANPA steroid.

Sebenarnya, ia bukanlah rahsia kerana kebanyakan negara di dunia ni juga menggunakan tumbuhan ajaib yang sama, untuk menghilangkan gatal dan merawat masalah kulit. Inilah daun gelenggang yang sangat dikenali sebagai agen anti-kulat dan anti-bakteria paling tinggi.

Daun gelenggang ini telah lama digunakan berabad-abad lamanya oleh nenek moyang kita, masyarakat Arab dan orang Eropah untuk mengatasi masalah kulit. Gelenggang juga dikenali sebagai cassia alata atau senna alata. Terdapat 600 spesis gelenggang di seluruh dunia!

Tidak seperti produk lain yang tinggi bahan kimia memudaratkan, GLOW GELENGGANG diperbuat hanya dari bahan semulajadi premium terpilih. Ianya handmade, paling banyak bahan aktif, 5x lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur.

Dengan wujudnya GLOW GELENGGANG ini, anda tak perlu menderita menahan gatal dan menggaru hingga berdarah lagi.

TAHUKAH ANDA ?

PETUA orang dulu-dulu, mereka menumbuk sejenis DAUN AJAIB sehingga lumat dan digaul bersama sedikit belerang atau minyak tanah. Campuran tersebut ditampal pada anggota badan untuk mengubati panau, kurap, kudis atau kudis buta (scabies). Daun ajaib yang dimaksudkan adalah DAUN GELENGGANG.

Siapa Yang Boleh Guna GLOW GELENGGANG?

  • Lelaki / Perempuan
  • Kanak-Kanak
  • Orang Dewasa
  • Orang Tua
  • Wanita Hamil
  • Wanita Berpantang

 

 

 

 

 

.

TAHUKAH ANDA ?

KEHILANGAN air dari kulit menyebabkan kulit pesakit eczema dan psoriasis menjadi lebih kering, radang dan gatal. Sabun herba yang tinggi minyak (oil) dan berpelembap, memberi lapisan minyak pada permukaan kulit. Ini membantu mengelakkan air dari tersejat dari permukaan kulit

Inilah Sebab Mengapa Gatal-Gatal Anda Hilang Dengan Pantas !

DAUN GELENGGANG (CASSIA ALATA)

 

 

 

.

GELENGGANG agen anti-bakteria dan anti-kulat yang POWERFUL.

Dikenali sebagai Cassia Alata atau Senna Alata. Mempunyai NILAI PERUBATAN PENTING dalam merawat penyakit kulit oleh kulat. Mengandungi bahan baik ‘anthraquinones’ dan ‘crysophanic’ yang sangat berkesan sebagai PERENCAT KULAT kulit, serangan hama, penyakit bakteria dan mikrob. GELENGGANG dikenali sebagai penawar untuk HILANGKAN GATAL-GATAL kulit yang disebabkan oleh MASALAH KULIT seperti eczema, psoriasis, panau, kurap, bisul, kudis buta, kayap, badang, ruam dan lain-lain masalah kulit.

HABBATUS SAUDA

 

 

 

.

HABBATUS SAUDA (Black Seed Oil) – UNTUK kurangkan radang dan sembuhkan luka luaran

Bahan-bahan aktif dari HABBATUS SAUDA iaitu thymoquinone, fixed oil dan nigellone yang bertanggungjawab kepada ANTI-HISTAMINE, ANTI-OKSIDA dan ANTI-JANGKITAN. Ibnu Sina menulis habbatus sauda membantu pemulihan kulit dan PENYEMBUHAN LUARAN. Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda boleh menyembuh segala penyakit kecuali mati.

MINYAK ZAITUN

 

 

 

.

MINYAK ZAITUN (Olive Oil) – SEBAGAI pelembap yang tahan lama pada kulit

Kandungan nutrisi pada MINYAK ZAITUN mampu meresap hingga LAPISAN TERDALAM kulit dan mampu menguatkan lapisan tisu berkenaan. Bertindak sebagai PELEMBAP yang berkesan pada semua jenis kulit, termasuk kulit kering. Melembut dan MENGURANGKAN KEKERINGAN serta kekenduran kulit.

MINYAK ARGAN

 

 

 

.

MINYAK ARGAN (Argan Oil) – SUPAYA kulit halus dan licin, mudah menyerap dalam kulit

Flavonoids yang hadir dalam MINYAK ARGAN mempunyai ciri-ciri ANTI-RADANG yang kuat. Triterpenoids yang didapati secara semulajadi memberi manfaat untuk ECZEMA dan membina sel kulit baru yang sihat. Kaya dengan VITAMIN A & E untuk kelembapan dan elastisiti kulit.

TANAH LIAT PUTIH KAOLIN

 

 

 

.

TANAH LIAT PUTIH KAOLIN (WHITE CLAY KAOLIN) – digunakan untuk menangani pelbagai masalah kulit terutamanya kulit sensitif seperti ekzema

Tanah liat putih merupakan salah satu tanah liat yang paling asli dan paling halus di planet Bumi ini. Ia digunakan pada kulit untuk menyembuhkan  ekzema, psoriasis, dermatitis dan pelbagai masalah kulit.

TAHUKAH ANDA ?

GELENGGANG (cassia alata) adalah sejenis tumbuhan daripada famili Caesalpiniaceae yang mempunyai nilai perubatan penting. Sehinggakan di sebelah Eropah, daun gelenggang ini dipanggil ‘Ringworm Cassia’ atau ‘Ringworm Bush‘ kerana sifat berkesan ke atas kulat misalnya bagi merawat masalah penyakit kulit seperti kurap, panau, kudis buta, eczema, psoriasis dan lain-lain jangkitan kulat kulit.

Tonton testimoni kisah benar eksklusif - 6 tahun derita kurap kronik!

“Syukur Alhamdulillah.. Gatal-gatal nenek dah hilang. Solat pun lebih kusyuk sekarang nih. Selain dari kesihatan yang sempurna, dapat lakukan ibadat adalah nikmat yang tak ternilai”

Nenek Asmah

81 tahun

KISAH 1 - 6 TAHUN NENEK 80 TAHUN INI MENANGGUNG DERITA KURAP KRONIK

Sebagai seorang cucu yang baik, Puan Nazira amat mengambil berat tentang neneknya di kampong. Neneknya yang berusia hampir 80-an itu selalu mengalami masalah gatal yang teramat sangat, terutamanya di bahagian kaki, tangan, bahkan juga di seluruh anggota badan terutama ketika cuaca panas.

Dulu, neneknya rajin ke surau kampong. Tapi bila nenek terkena kurap di kaki yang akhirnya semakin parah hingga kakinya membengkak dia susah nak bergerak. Rasa gatal dua puluh empat jam. Tangan asyik nak menggaru jer tak kira masa. Jadi, nak solat pun dah tak kusyuk. Sekarang nenek pun dah tak pergi surau.

Masalah ni berlarutan sehingga lebih 6 tahun. Nenek yang sekarang bukan macam dulu lagi. Kesian saya tengok bila dia gatal. Kadang tu sampai berdarah-darah kesan garu. Kalau hari panas lagi lah teruk. Bukan tak pernah bawa nenek berubat. Hampir seluruh anggota keluarga nenek bawa pergi berubat untuk hilangkan penyakit gatal-gatal nenek tu, pergi hospital tapi macam tu juga.

penyakit kulit, kurap, kurap kaki

Kadang-kadang bila tengok nenek macam tu, saya rasa sedih. Yelah, usia nenek yang dekat 80 tahun ni, sepatutnya dah boleh focus beribadat, pergi surau, mengaji semua tu. Pilu hati saya, tapi nenek mesti lagi menderita sebab dia yang rasa dan tanggung semua tu.

Tapi lepas nenek amalkan Glow Gelenggang yang dihasilkan dari daun gelenggang yang anti-kulat ni, result yang saya lihat memang luar biasa. Bayangkan selama 6 tahun ni, dah banyak masa dan duit berhabis untuk rawat nenek, tetapi hanya Glow Gelenggang ni yang saya lihat nenek kurang menggaru.

kurap, penyakit kulit

“Macam mana boleh kenal dengan Glow Gelenggang ?” Oh. Saya tau pasal Glow Gelenggang ni pun bila kawan saya cerita pasal khasiat daun gelenggang yang boleh hilangkan gatal-gatal dan penyakit kulit. So, nape saya tak cuba, kan?

Perubahan pertama yang saya nampak, nenek dah boleh tidur dengan nyenyak. Katanya, dah 6 tahun nenek boleh tidur tanpa sekejap-sekejap terjaga sebab rasa gatal. Rasa sebak pula dengar nenek cakap macam tu.

Slowly, saya lihat kurap di kaki nenek pun dah semakin menipis. Ahli keluarga saya yang lain pun terkejut sebab dah boleh nampak warna kulit nenek. Makcik saya tanya ada rasa gatal-gatal yang teruk lagi ke? Nenek jawab masih gatal lagi sikit-sikit tapi dah kurang banyak dah. Dan tak teruk macam dulu. Kena slow-slow lah katanya.

kurap kaki, penyakit kurap, penyakit kulit, gatal

Balik kampong baru-baru ni, saya nampak nenek makin ceria. Pergerakannya nampak lebih selesa. Dah boleh gurau-gurau dengan cucu cicit. Siap boleh bercucuck tanam sayur-sayur lagi kat belakang rumah ni. Syukur Ya Allah, dengan izin dan rahmatMu.

penyakit kurap, penyakit kulit, gatal, kurap kaki

Bawah ni gambar saya bersama-sama anak-anak dan makcik-makcik saya. Kami bawa nenek jalan-jalan dan makan-makan di hotel. Dia ucap terima kasih kat saya sebab berjaya cari penawar kurap di kakinya itu. Katanya takde yang lebih bernilai dari kesihatan dan boleh beribadat dengan sempurna dan kusyuk. Sesungguhnya inilah nikmat yang terbesar. Mengalir juga air mata saya ni.

kisah inspirasi, kurap parah, testimoni , pantas hilang gatalGambar: Puan Nazira (berbaju merah jambu terang) dan neneknya (berbaju hijau tudung kelabu) bergambar kenangan di hotel restoren bersama keluarga.

Betul-betul tak sangka set mampu milik ni mampu beri impak luar biasa pada nenek dan kami semua. Kalau anda atau ahli keluarga anda ada mengalami masalah yang sama, saya sangat-sangat SYORkan Glow Gelenggang ni.

STORY 2 - SOOTHING THE SENSITIVE AND ECZEMATOUS SKIN FEATURING GLOW GELENGGANG

Last year was a bad year for me because I started to develop contact dermatitis on my wrist. On the good days, they don’t bother me. On the odd days, I really have to lather my wrist with strong steroid ointment to ease the itch so that I will not scratch and damage my skin.

Since then, the condition had waxed and waned. Oh well, I am not allergic to anything but certain substances just irritate my skin.

 

 

In order to keep my skin calm and itch free, I have started to be more vigilant about the skincare product I use. I was the type of girl who did not really care about the brand or read through the fine lines about ingredients used in skincare products because I never had problems with any of them. In my search, I came across this homemade skincare product proudly made in Malaysia by Glow Gelenggang.

 

 

A set of Glow Gelenggang consists of a herbal soap and a bottle of organic herbal oil. Look at the cute packaging I received in the mail. These are the powerful natural herbs/oil used in their products.

Cassia Alata/Senna Alata – This is an important Indian herbs used for centuries. Among its affects are relieving pain, inflammation, anti-bacterial, anti- fungal and wound healing properties. In fact, western medicine uses senna as laxatives.

Black seed oil – This seed has been used for its medicinal use for the past 2 centuries. Black seed has been shown to have anti-histamine properties which alleviate itch.

Argan Oil – This is rich in vitamin E. It also relieves dry skin therefore useful in eczema, psoriasis and preventing wrinkles.

Olive Oil – There’s increasing evidence that this helps to relieve eczema and psoriasis.

Goat’s milk – Great moisturiser and may alleviate psoriasis.

Crystal Menthol – Provides a cooling effect, thus lessen itch.

One may wonder but it is already explicitly stated that there is no steroid contained in the products. Long term use of highly potent steroid cream may potentially cause local side effects such as thin skin, easy bruising as well as telengiectasia (visible small blood vessels on the skin).

More severe side effects are usually not seen as it is only applied on the skin. Therefore, this Glow Gelenggang set could be a useful adjunct in order to minimise steroid usage.

However, in most severe skin conditions such as extensive weepy eczema and psoriasis, the use of steroid cream is necessary in order to keep the skin condition under control.

Why is maintaining healthy skin so important? Besides the obvious cosmesis concerns, skin is also the barrier against invading bacteria and viruses. Skin integrity is also important in maintaining body heat regulation, as well as avoiding loss of water and minerals from the body.

 

KISAH 3 - BERBULAN-BULAN GADIS CANTIK INI ASINGKAN DIRI KERANA KUDIS BUTA DI WAJAHNYA

Mesti ramai biasa alami atau ada ahli keluarga yang pernah terkena kudis buta atau scabies ni kan. Bila kena kudis buta ini rasanya sangat gatal tau. Tapi bagaimana kalau terkena kudis buta di muka? Bukan saja gatal merenyam tapi rasa malu dan rendah diri. Inilah yang dialami oleh gadis muda yang cantik ni, Ina Yasmin.

Penyakit kulit kudis buta ini bukan disebabkan oleh tidak menjaga kebersihan yer, tapi ia sebenarnya berpunca dari gigitan kutu hama Sarcoptes Scabiei yang hidup dan bertelur di bawah lapisan kulit kita. Ina redha bila terkena kudis muka di kaki dan tangannya. Tapi apabila kudis buta itu merebak ke seluruh badannya hingga ke kulit wajahnya, hatinya luluh. Apatah lagi kerjayanya perlu berhadapan dengan orang ramai.

Hari-hari Ina muram, sedih dan malu. Perkara ini berlarutan hingga pretasi kerjanya merosot sehingga ditegur oleh majikannya. Sesuatu harus dilakukan. Tetapi semua yang dilakukannya tidak berjaya dan Ina menemui jalan buntu. Ina semakin risau jika diberhentikan kerja kerana kudis buta yang tidak diingininya itu.

Suatu hari, seorang kenalan rekemen untuk mencuba Glow Gelenggang, produk hilang gatal tanpa steroid yang berasaskan daun gelenggang. Setelah mencuba Ina makin yakin kerana gatal-gatalnya hilang dan luka kudis butanya semakin baik. Ina lagi semangat untuk consume dengan konsisten.

 

sabun gelenggang, kudis buta, testimoni

 

Akhirnya, setelah beberapa minggu, Ina pulih dari kudis buta. Dia bersyukur kulitnya dah bersih cantik seperti dahulu. Kawan-kawan sekerja dan majikannya juga terkejut melihat kulit wajah Ina. Alhamdulillah. Ina berjaya pulih dari kudis buta dan prestasi kerjanya meningkat.

 

testimoni, review, kudis buta, kudis buta di muka, sabun gelenggang

sabun gelenggang, kudis buta, penyakit kulit

sabun gelenggang, kudis buta, penyakit kulit, scabies

TAHUKAH ANDA ? Sabun gelenggang dari GLOW GELENGGANG ini adalah jenis sabun lulur (scrub). Rawat masalah gatal dan tanggalkan kulit mati sekaligus. Pastinya sangat selesa dan puas menyental kurap ketika mandi. Scrub sabun gelenggang ini adalah dari ‘serat hijau’ daun gelenggang itu sendiri. Bukan scrub sintetik seperti kebanyakan produk di pasaran yang tidak mengandungi apa-apa khasiat semulajadi.

APA YANG ‘ISTIMEWA’ TENTANG SABUN HERBA GELENGGANG NI?

Selain daripada pemilihan bahan gelenggang anti-fungus ini, paling menarik tentang sabun herba Glow Gelenggang ini adalah ianya bertekstur lulur (scrub). Skrub ini pula dari serat hijau asli daun gelenggang itu sendiri, dan bukannya dari bijian-bijian halus scrub sintetik (synthetic scrub beads) seperti kebanyakan produk yang berada di pasaran sekarang.

sabun herba, tekstur sabun, lulur scrub, scrub serat hijau

Apa beza skrub serat hijau asli ini dengan synthetic scrub beads? Scrub sintetik hanya menanggalkan sel kulit mati dan lembutkan kulit. Manakala scrub dari serat hijau asli yang terdapat di dalam sabun herba Glow Gelenggang ini selain berfungsi menanggalkan sel kulit mati dan melembutkan kulit, ia menawarkan extra khasiat semulajadi sama seperti fungsi pokok gelenggang.

Kerana itulah, pengguna berasa lega dan gatal-gatal hilang semasa menggunakannya terutama sekali mereka yang menghadapi masalah kurap.

sabun gelenggang untuk rawat masalah kulit

Tidak seperti sabun herba lain, sabun herba Glow Gelenggang sangat mengutamakan kualiti. Semua sabun herba yang dihasilkan akan dipastikan kualiti juga kuantiti bahan yang dimasukkan ke dalam sabun memuaskan hati pengguna. Betul ke kuantiti tidak penting? Bukan sekadar ‘ada bahan untuk cukupkan syarat’, bagi Glow Gelenggang apabila kuantiti bahan aktif maksimum, maka anda dapat hilangkan gatal-gatal dan masalah penyakit kulit ini dengan lebih optimum.

sabun gelenggang

Sabun herba tidak ‘memutih’ atau berlendir. Sabun herba in padat dengan bahan hingga ke akhirnya. Anda saksikan sendiri bahan-bahan masih tetap banyak walaupun sabun sudah menipis. Ini juga antara sebab mengapa pengguna kami setia dengan Glow Gelenggang. Kesemua gambar-gambar sabun herba ini adalah dari pengguna Glow Gelenggang sendiri.

 RAHSIA dan FAKTA Penting Yang Wajib Anda Tahu !

Inilah rahsia yang jarang-jarang didedahkan oleh kebanyakan pengilang di seluruh dunia. Anda pasti terkejut setelah mengetahuinya.

RAHSIA #1

RAHSIA PERTAMA – Sabun yang dihasilkan di kilang menggunakan konsep ‘asalkan ada’. Iaitu hanya memasukkan beberapa titik atau beberapa gram sahaja bagi campuran untuk kuantiti beratus-ratus sabun. Anda bayangkan pengguna sebenarnya hanya mendapat sedikit sahaja khasiat bahan. Ini juga sebenarnya salah satu strategi pemasaran yang sengaja diguna pakai supaya pengguna berterusan membeli produk mereka kerana, ianya ada kesan tetapi sangat perlahan dan harus terus-menerus membeli.

TETAPI GLOW GELENGGANG adalah 100% sabun herba buatan tangan (handmade). Oleh itu kami mempunyai kawalan sepenuhnya dalam kesemua bahan-bahan semasa penghasilan sabun. Contohnya daun gelenggang. Untuk makluman anda, kami hasilkan sendiri minyak gelenggang dari daun gelenggang itu sendiri. Semasa penghasilan produk, bahan bagus daun gelenggang ini memang kami masukkan seberapa banyak yang boleh ke dalam beberapa ketul sabun kami.

.

RAHSIA #2

RAHSIA KEDUA – Sabun yang dihasilkan di kilang atau sabun komersial adalah lebih tahan lasak. Anda boleh lihat sabun komersial susah berlekuk jika terjatuh bukan, Ini kerana penggunaan wax (lilin) yang digunakan secara berlebihan dalam sabun komersial supaya dapat menghasilkan sabun yang tahan lasak. Untuk info, sabun yang tahan lasak adalah belum pasti sabun tersebut susah lembik atau susah cair ya. Contoh senang yang lain yang menggunakan wax supaya tahan lasak adalah epal. Cuba anda kikis kulit epal atau rendamkan ke dalam air panas, Pasti anda terkejut melihat betapa banyaknya lilin yang digunakan dalam sebiji epal.

TETAPI sabun handmade tidak menggunakan wax. Maka, ianya tidak tahan begitu lasak. Jika sabun terjatuh, akan berlaku sedikit lekuk di bucu sabun. Tetapi tak perlu risau pun, kerana lekukan itu hampir tidak nampak pun. Ia bukanlah masalah besar kerana tahan lasak ini lebih bersifat ciri-ciri luaran sabun yang cantik. Seperti buah tradisional mangga dengan epal import, kami yakin anda akan memilih mangga daripada memakan epal yang penuh lilin, bukan ?

RAHSIA #3

RAHSIA KETIGA – Sabun yang dibuat di kilang adalah ‘produk sedia ada’. Oleh itu kuantiti kandungan bahan pengawet dalam sabun ini adalah sangat tinggi! Ini berlaku untuk memanjang jangka hayat sabun supaya dapat kekal hingga bertahun-tahun lamanya. Kerana ia perlu mengambil kira masa untuk disimpan di kilang, kapal. gudang, pembekal, peruncit sebelum ianya diedarkan ke kedai-kedai dan menunggu masa dibeli oleh pengguna.

TETAPI berbeza dengan produk handmade seperti GLOW GELENGGANG. Sudah pastilah ia dihasilkan berasaskan ‘made to order basis’! Ini dilakukan kerana kami sangat-sangat mementingkan kualiti dan tiada bahan pengawet digunakan. Dan sekiranya ada, itu hanyalah sekitar 1% sahaja. walaupun jangka hayat ini agak lama iaitu 6-8 bulan bagi sabun hanmade dan 1.5 hingga 2 tahun bagi minyak handmade.

RAHSIA #4

RAHSIA KEEMPAT – Kebanyakan kilang-kilang yang menghasilkan sabun sekarang ini memang sengaja akan memisahkan ‘glycerin’. Glycerin ialah komponen penting yang ‘menarik air’ dengan kuat. Pengasingan sengaja glycerin tersebut kemudiannya akan dimasukkan ke dalam losyen atau krim. Hal ini supaya pengguna terpaksa membeli lebih produk secara berasingan.

TETAPI pembuat sabun handmade pula tidak akan melakukan hal tersebut kerana itulah sabun handmade mempunyai bahan glycerin semulajadi. Jadi, tiada masalah jika pengguna tidak mahu menggunakan lotion selepas mandi.

.

TESTIMONI PENGGUNA GLOW GELENGGANG

               

FAQ | Soalan Yang Sering Ditanya Tentang Glow Gelenggang

Sabun gelenggang ni boleh guna di muka tak?

Ya BOLEH. Sabun gelenggang ni boleh guna pada badan, muka dan juga bahagian sulit. Untuk faktor kebersihan (hygiene), sebaiknya sabun gelenggang yang mahu digunakan pada muka dengan bahagian anggota badan yang lain, diasingkan.

Bolehkah saya menggunakan Glow Gelenggang untuk merawat penyakit diabetes sebab keadaan kulit sama seperti kurap.

Memang keadaan kulit penghidap diabetes seakan sama seperti kurap. Yang perlu difahami, kencing manis kerana ia berpunca dari dalam darah. Manakala penyakit kulit seperti kurap adalah disebabkan oleh kulat/ bakteria. Jadi, walaupun keadaan kulit nampak sama tetapi realitinya tidak sama. Walau bagaimanapun, jika pesakit diabetis mahu menghilangkan atau melegakan gatal-gatal kulit, ya boleh. Tetapi untuk merawat diabetis, ia sesuatu yang berbeza.

Apa tekstur sabun herba gelenggang ini ya? Adakah licin seperti sabun yang lain?

Terdapat 2 tekstur sabun gelenggang dari Glow Gelenggang ini. Satu pemukaan yang licin. Dan satu permukaan lagi, tekturnya adalah jenis scrub (lulur). Anda boleh lihat sendiri ektrak daun gelenggang dalam sabun herba ini  sangat banyak kuantitinya yang anda takkan jumpa pada mana-mana sabun lain. Masalah gatal-gatal memang sangat-sangat selesa apabila menggunakannya. Sabun gelenggang ni sangat selesa digunakan dan rasa sejuk yang sederhana Ianya tidak panas dan tidak pedihkan kulit.

Sabun gelenggang ni kena potong kecil-kecil ke?

Sabun herba ni TAK PERLU di potong kepada beberapa bahagian. Ini kerana serat hijau asli dari daun gelenggang itu sendiri yang terdapat pada sabun herba dari Glow Gelenggang. Serat inilah yang bertindak sebagai scrub dan menjadikan sabun tidak mudah cair, tidak ‘haus memutih’ dan tidak lembik. Tetapi jika anda mahu memotongnya juga, tiada masalah pun. Ianya terpulang kepada anda.

Perlu ke saya guna satu set produk?

Disyorkan guna satu set supaya kesannya lebih efektif dan optimum. Walaubagaimana pun, bagi resdung, anda boleh menggunakan sabun gelenggang saja dah memadai.

Bagi bayi, penggunaan minyak gelenggang (plus bidara) saja dah memadai. Sekiranya anda mahu menggunakan sabun gelenggang juga tiada masalah. Cumanya sabun gelenggang ini jenis scrub, jadi perlu buihkan dahulu sabun gelenggang. Kemudian baru sabun pada kulit bayi atau anak kecil anda. Lapkan kering. Kemudian boleh terus lanjut dengan menyapu minyak gelenggang.

Saya ada masalah kutu. Bagaimana cara untuk guna Glow Gelenggang?

Untuk masalah kutu rambut, ikuti langkah ini:-

  1. Cuci rambut dengan menggunakan sabun gelenggang. Caranya dengan basahkan rambut, buihkan dahulu sabun dan cuci rambut anda. Buat sabun gelenggang itu seperti memakai shampoo.
  2. Urut-urut kulit kepala anda selama beberapa minit dan biarkan seketika. Bilas dengan air bersih.
  3. Keringkan rambut. Kemudian picit minyak gelenggang dan urut pada seluruh rambut hingga ke kulit kepala. Pastikan semua kawasan  kulit kepala kena minyak gelenggang ini. Urut-urut kulit kepala beberapa minit.
  4. Kemudian bungkus kepala anda dengan tuala dan biar semalaman.
  5. Keesokan harinya, anda boleh bilas rambut dengan air bersih. Sikat rambut dengan menggunakan sikat kutu. Anda akan mendapati banyak kutu dan telur kutu pada tuala. Rendam tuala tersebut dalam air panas sebelum cuci.

Glow Gelenggang ni tahan berapa lama?

Satu set Glow Gelenggang ni tahan untuk sebulan lebih bergantung pada penggunaan. Misalnya sabun gelenggang jika diguna untuk cuci muka sahaja (contoh untuk masalah resdung atau panau muka), ia dapat bertahan sehingga lebih 6 bulan.

Manakala minyak gelenggang pula 1-2 bulan. Ada juga pengguna kami yang menggunakan minyak herba gelenggang  tahan sehingga 3-4 bulan.

Bolehkah saya menggunakan Glow Gelenggang untuk hilangkan gatal-gatal di kemaluan?

Untuk hilangkan rasa gatal di kemaluan jawapannya adalah BOLEH. Tetapi untuk hilangkan penyakit kelamin (misalnya sifilis), anda perlu dapatkan rawatan doktor berkaitan penyakit kelamin anda.

Jika gatal di bahagian sulit, cuci bahagian tersebut setiap kali mandi atau buang air besar dengan sabun gelenggang. Lap kering. Kemudian picit 1-2 titik minyak gelenggang sahaja dan sapu di bahagian intim tersebut termasuk di celahan bibir. Jangan bilas. Selepas beberapa minit, anda akan rasa sangat selesa dan tidak gatal.

Untuk hygiene, dinasihatkan untuk tidak mencampur-guna sabun gelenggang untuk bahagian sulit dengan muka.

 

Bagaimana cara simpan Glow Gelenggang?

Sabun herba gelenggang hendaklah disimpan di tempat yang kering. Jangan rendam sabun gelenggang.

Untuk minyak herba gelenggang pula, anda digalakkan simpan di suhu bilik dan tidak terdedah kepada cahaya matahari. Ini untuk mengelakkan khasiat minyak gelenggang tersebut berkurang.

Bagaimana jika gatal disebabkan oleh demam campak (chicken pox) ?

Untuk gatal demam campak atau chicken pox yang masih baru, tidak boleh gunakan Glow Gelenggang lagi. Tunggu kesan gatal campak tersebut kering baru boleh amalkan Glow Gelenggang.

 

SABUN HERBA ORGANIK GLOW GELENGGANG

✓ Hilang gatal

✓ Bahan semulajadi

✓ Tanpa steroid

✓ Bebas bahan kimia

Cara guna:

Mandi atau guna pada bahagian anggota berkenaan 2-3 kali sehari. Gosok pada badan secara memutar. Sabun boleh digunakan pada muka, badan, kemaluan dan juga kepala. Guna dengan konsisten.

MINYAK HERBA ORGANIK GLOW GELENGGANG

✓ Tidak pedih

✓ Tidak panas

✓ Tidak rengsa

✓ Tidak busuk

Cara guna:

Bersihkan kulit dahulu sebelum guna. Sebaiknya guna selepas sabun herba organik Glow Gelenggang. Picit sedikit sahaja dan sapu minyak herba di tempat gatal sehingga menyerap. Guna selepas mandi, sebelum masuk tidur dan setiap kali rasa gatal. Elakkan garu.

MINYAK HERBA ORGANIK GLOW GELENGGANG & DAUN BIDARA (KHAS BAYI)

✓ Tidak pedih

✓ Tidak panas

✓ Tidak rengsa

✓ Hindari gangguan jin & makhluk halus

Cara guna:

Mandi atau bersihkan kulit bayi dengan tisu basah/ kain bersih lembap terlebih dahulu. Picit 1-2 titik sahaja dan sapu minyak herba di tempat gatal sehingga menyerap. Guna selepas mandi, sebelum masuk tidur dan setiap kali rasa gatal.

TAHUKAH ANDA ?

Kekurangan lembapan pada kulit boleh menyebabkan kulit pesakit ekzema dan psoriasis menjadi semakin kering, rengsa dan gatal. Sabun herba Glow Gelenggang yang mewah dengan ‘minyak’ dan tinggi lembapan memberi ‘lapisan ekstra’ pada permukaan kulit untuk menghalang dari kehilangan lembapan.

Testimoni

“Saya hadiahkan pada nenek saya yang menderita penyakit kurap yang parah. Tak sangka memang betul-betul berkesan. Nampak perubahan pada nenek saya. Saya sangat-sangat berpuas hati. Siap rekemen pada kawan-kawan lagi”.

Puan Nazira

Usahawan

“Lepas guna Glow Gelenggang ni, bukan setakat gatal-gatal eczema Ateng hilang. Kulit pun rasa lembut. Nak tolong ibu basuh pingan pun takde masalah dah. Satu lagi Ateng suka sebab tak bau busuk. Bau ala-ala vanilla coklat gitu. Sedap jer”.

Cik Ateng

Pelajar Universiti

“Saya puas hati guna sabun herba ni sebab bahan dia banyak! Gatal muka & hidung sebab resdung hilang. Keluar habis lendir ibu resdung semua. Lega rasanya. Jimat duit & masa saya tak perlu nak pergi ke pusat rawatan lagi”

Encik Muhir

Jurutera Minyak & Gas

retail produk

 

SABUN HERBA ORGANIK GELENGGANG  (50 gm) – RM47

MINYAK HERBA ORGANIK GELENGGANG (30 ml) – RM47

MINYAK HERBA ORGANIK GENEGGANG & BIDARA (UNTUK BAYI) (30 ml) – RM47  

*FREE GIFT untuk setiap pembelian

**FREE POSTAGE untuk seluruh Malaysia

SET

 

SET A (LAKU KERAS) RM70 (JIMAT rm24)

  • 1 unit SABUN HERBA ORGANIK
  • 1 unit MINYAK HERBA ORGANIK

SET B – RM70 (JIMAT rm24)

  • 2 unit SABUN HERBA ORGANIK

SET C – RM70 (JIMAT rm24)

  • 2 unit MINYAK HERBA ORGANIK

SET D – RM70 (JIMAT rm24)

  • 1 unit SABUN HERBA ORGANIK
  • 1 unit MINYAK HERBA ORGANIK (KHAS BAYI)

SET e – RM70 (JIMAT rm24)

  • 2 unit MINYAK HERBA ORGANIK (KHAS BAYI)

COMBO

 

COMBO A (PALING LARIS) RM140 (JIMAT rm95)

  • 2 unit SABUN HERBA ORGANIK
  • 2 unit MINYAK HERBA ORGANIK
  • FREE 1 unit SABUN HERBA ORGANIK

 

COMBO B – RM140 (JIMAT rm95)

  • 4 unit SABUN HERBA ORGANIK
  • FREE 1 unit SABUN HERBA ORGANIK

 

COMBO C – RM140 (JIMAT rm95)

  • 4 unit MINYAK HERBA ORGANIK
  • FREE 1 unit SABUN HERBA ORGANIK

PENGHANTARAN

 

  • Pengeposan setiap hari Ahad – Khamis (pukul 12 tgh hari) kecuali Hari Cuti Umum.
  • Pembayaran selepas  pukul 12 tengah hari akan dihantar keesokan harinya.
  • Penghantaran melalui perkhidmatan ‘Pos Laju Malaysia’.
  • Pos Laju menjanjikan penghantaran 1-3 hari bekerja (Malaysia).
  • Penghantaran ke luar negara 7-14 hari bekerja.
  • Tracking number akan diberi selepas pembayaran dibuat.
  • Anda boleh menyemak status parcel anda selepas satu hari pengeposan, dengan memasukkan tracking number anda di website Pos Laju Malaysia.

CARA PEMBAYARAN

KAEDAH 1 : KAD KREDIT

Sila pilih RETAIL, SET atau COMBO
    KAEDAH 2 : CDM / ONLINE BANKING

Sila SMS/ Whatsapp bukti pembayaran yang jelas ke  014-544 5951

Berikan nama, alamat lengkap dan no. telefon anda.

Kami akan segera membuat pengeposan dengan kadar segera.

—————————–

CIMB : 8603130810

Maybank : 563082111888

WhatsApp us whatsapp
error: Content is protected !!